Zemlja

Kroz daljinu nazirala se Nova Kula Novog Beograda.

Stare nema odavno…

Reka nas je delila, pokoje drvo nevidljivo od šume, biciklicti na Keju i oblaci horizonta…

Postao sam opčinjen Vodom, Savom i Dunavom… Svakom njihovom kapi..talasom..svakim mehurićem površine.. Družimo se često ovih dana, Ona i ja.. postajemo skoro nerazdvojni u svojim velikim tajnama i malim željama.. jer zna najbolje da prigrli, upije svu bol, podari mir i spokoj…

Srećući poznate mi i nepoznate Ljude, pitali smo se isto – kud plovi ovaj Brod satkan od krvi i mesa, pepela predaka i glavešina nePredanosti naroda Balkana…

Počeli su da mi zameraju neki koji me znaju, zovu me piskaralom, luzerom vremena, na šta se samo nasmejem.. i Voda sa mnom..

Ja Reči neću dozvoliti da umre… makar i onoj predPoslednjoj… ili pogrešnoj…

...piskaralo...

…piskaralo…

Možda i idem kontra vetra, to za života saznati neću, al bar činim ono što želim i volim… Ostaće iza mene dve reke da mi šapatom vetra prenesu ono što budu nosile njihove misli dubina kad me više ne bude tu…

 

 Bila jednom jedna zemlja puna ptica srezanih krila..   Širile su ih u svom beznađu čekajući bolje danas, jer im se sutra već činilo prekasno..    Bila jednom jedna zemlja puna prelepih ptica koje su svaki svoj uzlet pravdale, iako nisu želele to, belih ptica okupanih sivim bojama..    I na tren, kad im se učinilo da lete, već su morale da se prizemlje, jer su te ptice živele na pravom mestu u pogrešno vreme..     Bila jednom jedna zemlja u kojoj se sve vrtelo u nedogled i beskraj..   u kojoj se dan činio kao noć, godine kao vekovi..   u kojoj su se ptice nadale da će poleteti i dotaći daleka prostranstva neba..    jednom i zauvek   u Zemlji koja je jednom bila   i koja nije zasluživala To…

moja zemlja

 

 

16 Comments

  1. Nemam komentar. Jako je ovo Dejane!
    Evo jednog citata na koji me asocirao tvo tekst:

    „I odjednom čudno se nešto dogodilo,
    kao reč čarobna neka da se rekla:
    oživela je na zidu slika
    i reka široko potekla,
    i krišom u nju pouvirali
    listovi poumirali.

    I odjednom tužno se nešto dogodilo:
    u visokom nebu čuo se krik,
    to je zrno neko pogodilo
    nad rekom, u srebrno krilo,
    pticu koje nije nikad bilo.“

    (DesankaMaksimović – Ponoć)

    I pesme:

  2. Dobro, gledaj, nekada sam mislio da sam jugonostalgičar.
    Kasnije sam shvatio…
    Zapravo, nostalgičar sam za sopstvenom mladošću. To je nešto drugo. To ipak nema veze sa zemljom. Jer, na kraju svih krajeva, ta nostalgija u najvećem procentu slučajeva završava na istoj strani te nesrećne zemlje…
    Hajde da počnemo da poštujemo želju onih koji su odlučili da odu. Kod njih uglavnom nema ove nostalgije.
    Hoću da kažem… I meni kraj deluje efektno… Kao i ostalim blogerima koji koriste ekavicu…
    Na žalost, to je to…

  3. Д. не прави нерационалне компромисе. Имаш само себе!
    Ово не кажем као какву примедбу, већ као нечелни савет.
    Настави да негујеш своју меланхоличну посебност, очита је.
    Успут, на тему о којој си писао, исписао сам овај текст:

    http://pletenijesloves.wordpress.com/2013/08/15/%D0%B7%D0%B5%D0%BC%D1%99%D0%BE-%D0%BC%D0%BE%D1%98%D0%B0/

    Срдачан поздрав!

  4. 🙂 Znaš, ja sam generacija Dejana Z. i zato mi je njegov komentar najbliži. Ja imam malo onih koji su otišli, imam više onih koji su se vratili, shvativši da je, i pored svega, za njihovu decu još uvek najsigurnije mesto za odrastanje ovde. Tako da – priča je divna melahnolična crta – ali – za mene ti odlasci i povraTci (čak ni reč ne postoji u množini… bilo bi povraci)… ima jednu drugu težinu. I treću… ali ne bih o njoj večeras. Dosta je jedno sećanje u jednom danu…

  5. Povratni ping: Dobar i budala | Wanderer

Ostavite odgovor

